توسعه و تولید مدل 787 در صورت ایجاد همکاری با تامین کنندگان متعدد در سراسر جهان که در کارخانه های اورت بوئینگ در اورت، واشنگتن، و در کارخانه بوئینگ کارولینای جنوبی در شمال چارلستون، کارولینای جنوبی مونتاژ نهایی می گردد .که در ژانویه سال 2016، مدل 787 از بین 62 مشتری ،بیشترین سفارش را شرکت ژاپنی نیپون ایرویز با 1143 فروند هواپیما در اختیار داشته است .
اوایل این هواپیما دارای تعدادی نقص فنی بود ، که مهمترن آن زمان فرود اظراری در غرب ژاپن اتفاق افتاد ، که باعث آتش سوزی شد و علت آن مربوط به باتری های لیتیوم یون تشخیص دادند . این سیستم توسط هر دو سازمان ،اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا-FAA و آژانس حمل و نقل هوایی ژاپنی، بررسی شد. پس از تکمیل آزمایش ها توسط بویینگ در یک طراحی باتری اصلاح ، و در آخر FAA طرح تصویب شده را تجدید نظر کرد و امنیت پرواز این مدل از هواپیمای بویینگ را تایید کرد که در آخر تاریخ آوریل 2013 787 به خدمات مسافری بازگشت. هچنین تعدادی از نقص فنی های گزارش شده ، ترک برداشتن شیشه مخصوص کابین، اتصال الکتریکی و نشت روغن موتور و سوخت را میتوان نام برد.
طراحی اولیه این هواپیما در جولای 8، 2007 در کارخانه اورت بوئینگ پرده برداری شد. اصل یرنامه ریزی این هواپیما بوئینگ به این صورت بود که در ماه مه ۲۰۰۸ وارد خدمت شود اما برنامه ورود به خدمت آن با کمی تاخیر به سال ۲۰۱۰ منتقل شد، و آزمایش پرواز در اواسط سال 2011 به پایان رسید.
انواع بوئینگ 787
- 787-3
- 787-8
- 787-9
- 787-10
مدل 787-8 اولین نوع تولید است، در سال 2014 ساخت مدل 787-9 ، و 787-10 را بعد دنبال داشته بود. مدل کوتاه برد از 787-3، در اصل برای فروش ارائه شده بود اما با توجه به توسعه به مسائل تولید 787-8 لغو شد.
هدف ساخت هواپیمای مدل 787-3 برای پرواز با چگالی بالا قرار گرفت. که آن دو طبقه مدل کوتاه برد و با طیف 2500 به 3050 مایل دریایی (4650 به 5650 کیلومتر) طراحی شده است.
مدل هواپیمای 787-8 با ظرفیت معمولی 242 مسافر و داری طیف وسیعی (7355 مایل دریایی (13621 کیلومتر) ) در سال 2011 با طول 186 فوت (است و 57 متر) و طول بال های آن197 فوت (60 متر) ،وارد خدمت شد.
بویینگ قصد دارد در آینده مدل ۷۸۷-۱۰ را نیز وارد بازار کند که از طول بیشتری نسبت به دیگر مدلهای ۷۸۷ برخوردار است. همچنین باید منتظر مدل باری آن (کارگو) نیز بود.